Konferencję otworzył prezes MZPN Ryszard Kołtun (w środku)
W piątkowe popołudnie odbyła się w krakowskim hotelu Swing KONFERENCJA KLUBÓW JAKO 4. LIGI MAŁOPOLSKIEJ. Rozgrywki startują 5 sierpnia, runda jesienna sezonu 2023/2024 zapowiada się bardzo atrakcyjnie!
Najważniejsza informacja jaką mamy do przekazania: kontynuujemy zapoczątkowany w ub. sezonie projekt 4-ligowy, który od strony marketingowo-wizerunkowej zakłada m.in.:
*MAGAZYN SKRÓTÓW, z golami i najciekawszymi akcjami z każdego meczu, po każdej kolejce
*profesjonalne nagrania wszystkich 171 meczów rundy jesiennej
*transmisje na żywo wybranych meczów
Projekt powstał dzięki wspólnemu działaniu Klubów i Małopolskiego Związku Piłki Nożnej. Aby zrealizować to przedsięwzięcie konieczne będzie ułożenie terminarza uwzględniającego potrzeby medialne. Będą pracowali nad tym przewodniczący WG MZPN Andrzej Godny oraz Artur Baster, pełnomocnik prezesa MZPN ds. realizacji telewizyjnych. Liczymy na wyrozumiałośc Klubów!
Główne założenia projektu, a w zasadzie jego kontynuacji, jak również zasady finansowania, omówił prezes MZPN Ryszard Kołtun. Zaproponował ponadto dyskusję w sprawie nazwy marketingowej rozgrywek.
- Artykuł 65 paragraf 2 nowego Statutu PZPN daje wojewódzkim związkom piłki nożnej, w tym oczywiście Małopolskiemu Związkowi Piłki Nożnej, możliwość określenia zasad organizowania i prowadzenia współzawodnictwa sportowego na szczeblu amatorskim. My te zasady na poziomie rozgrywek seniorskich zatwierdziliśmy 5 lipca uchwałą zarządu, będziemy je prowadzić w IV i V lidze, klasie okręgowej oraz klasach ABC. Jednocześnie zarząd MZPN zastrzegł sobie – dla celów marketingowych – prawo do zmiany nazewnictwa dla trzech najwyższych rozgrywek. Czwarta liga małopolska, zgodnie z tą uchwałą, może dla celów marketingowych używać nazwy: I liga małopolska – powiedział prezes MZPN.
Pomysł został przyjęty przez przedstawicieli klubów IV ligi pozytywnie, ale decyzji w sprawie nazwy marketingowej jeszcze nie ma. Być może nastąpi przed początkiem tego sezonu, ewentualnie w przerwie zimowej albo dopiero od następnego sezonu.
Sponsorem ligi pozostaje JAKO Polska sp. z o.o. Podczas spotkania ustalono, że kluby 4. ligi otrzymają vouchery na zakup sprzętu. Dyrektor sportowy JAKO, Wojciech Basiuk, na dobre powitanie z sezonem wręczył przedstawicielom klubów minilodówki, bardzo przydatne podczas meczów piłkarskich.
Na Konferencji obecni byli przedstawiciele 13 klubów 4. ligi: Bruk-Bet Termalica II Nieciecza, Dalin Myślenice, LKS Jawiszowice, Limanovia, Lubań Maniowy, Orzeł Ryczów, Unia Oświęcim, Wierchy Rabka-Zdrój, Wolania Wola Rzędzińska, BKS Bochnia, MKS Trzebinia, Watra Biała Tatrzańska, Wisła II Kraków.
MZPN reprezentowali: prezes Ryszard Kołtun, wiceprezes ds. organizacyjnych Jerzy Nagawiecki, przewodniczący Komisji ds. Licencji Klubowych Jan Popiołek, przewodniczący Wydziału Gier Andrzej Godny, przewodniczący Rady Trenerów Krzysztof Szopa i inspektor RODO Joanna Ściepura. Obecny był także Wojciech Basiuk, dyrektor sportowy JAKO Polska sp. z o.o. i Artur Baster z CFsport, firmy realizującej dla MZPN Magazyn Skrótów i transmisje live.
Fot. JŚ, AG
Hits: 824